Čo tak začať hľadať riešenia? Blog nielen pre lepšiu dopravu v Petržalke

Autor: Simona Ďurdinová | 15.7.2017 o 7:49 | Karma článku: 1,06 | Prečítané:  140x

Developer chce lanovku, poslanci električku... a čo občania? To, že „lanovka“ vôbec nemala ambíciu riešiť dopravu do Podunajských Biskupíc a Vrakune, petržalským poslancom akosi ušlo. Lacný politický marketing, ktorý chce diktovať,

Nevadí, že developer od začiatku prezentoval nadzemku ako doplnkový dopravný systém. Ale stavať do opozície lanovku (súčasť multimiliónového projektu súkromného investora) a električku je ako miešať stavbu elektrárne s prípojkami na nabíjanie elektromobilov v jednotlivých mestských štvrtiach.

Inak, keby poslanci navrhli namiesto toho letisko pre drony, alebo nebodaj oživili ideu bratislavského metra, získali by ešte lajkovačov pod svoje statusy. A možno aj nejakých pár hlasov od občanov, ktorí si myslia, že súkromný developer by mal riešiť nosný dopravný systém v Bratislave.

To, že ponúka za svoje peniaze doplnkové riešenie a občanov to nebude stáť ani cent, asi nie je dôležité. Lebo veď na miestnych daniach a poplatkoch sa vyberie dosť...

Do koľko vedia napočítať v Petržalke???

Aby HB Reavis čo najviac skrátil dopravné obmedzenia pri stavbách, ktoré majú slúžiť desiatkam tisíc ľudí na oboch stranách Dunaja, požiadal o status významnej investície. Nie o stimuly, nie o odpustenie daní. Len o skrátenie administratívnych konaní, súvisiacich so stavbou.

Jediné peniaze, o ktoré by pokladne miestnych častí prišli, je takzvaný poplatok za rozvoj. Kto nevie, je to len ďalšia forma dane, ktorú musia stavebníci zaplatiť, aby sa dala vybudovať spolu s ich projektami aj občianska vybavenosť a dopravná infraštruktúra. Áno, hovoríme o chodníkoch (investor ich chcel postaviť za vlastné), parkoviskách (investor ich chcel postaviť za vlastné), alebo cyklotrasách (investor ... veď viete...).

Síce je poplatok za rozvoj novinkou, petržalskí poslanci hneď naťahujú ruky, reku „sem s poplatkom, inak žiadna podpora“. To, že by podporou významnej investície získali práve do rozvoja dopravnej infraštruktúry viac ako desaťnásobok, im asi ušlo. Ako aj to, že teraz, ak sa bude vôbec stavať, bude to trvať x-násobne dlhšie.

Veru dobre, že sa do debaty nedostalo ako alternatíva aj vyššie spomínané metro. To by v Petržalke  tiež asi chceli poplatok a stavebné konania by trvali desiatky rokov. Akurát že za metro by ste si zaplatili a lanovkou sa zveziete zadarmo. Teda ak poslanci projekt definitívne neutopia. Ale gól do vlastnej siete Petržalky už strelili.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Boj proti korupcii si netrúfol atakovať ani Fico

Objavujú sa útoky na prezidenta či aktivistov.


Už ste čítali?